.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشاکاری 170هزار هکتار ازشالیزارهای مازندران
172 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران نشاء برنج کشت شد.

به گزارش شمال نیوز ،عنایتی معاون زراعت جهاد وکشاورزی مازندران گفت:از این میزان شالیزار 31 هزار و 500 هکتار به صورت مکانیزه به زیر کشت نشا رفت.

 

وی افزود: باتوجه به شرایط مناسب اب وهوایی تا چند روز آینده مجموع 210 هزار هکتار زمینهای شالیزاری مازندران به صورت کامل نشا کاری خواهد شد .

معاون زراعت جهاد وکشاورزی مازندران با تاکید بر مصرف بهینه آب در زمینهای شالیزاری، به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اینکه تا سی یا چهل روز نخست پایه گیری نشاء شالیزار فقط به 3 تا 4 سانتیمتر عمق آب نیازدارد بهتر است با آبیاری متناوب از پر آب کردن شالیزار پرهیز شود.

عنایتی افزود: کشاورزان که از کود سرک استفاده میکنند آنرا به صورت مرحله ای وتقسیم شده استفاده کنند و برای استفاده از کود پتاسیم در زمینهایی که از قابلیت لازم برخوردار نیست کمتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری ازشالیزارها بیمه نیست تاکید کرد: کشاورزان بهتر است برای پیشگیری از هر گونه زیان احتمالی کشت خود را بیمه کنند.

معاون زراعت جهاد وکشاورزی مازندران به مبارزه بیولوژیک برای مقابله با آفات به کشاورزان تاکید کرد: رها سازی زنبور بهترین مقابله با آفات شالی است و از سم کمتری در شالیزارها استفاده کنند و با مراجعه به ادارات جهاد کشاوری برای بهره گیری ازمقابله بیولوژیک آفات کمک بگیرند./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.136 seconds.